تولید محتوا امری است که این روزها بسیار در زمینه کارهای دیجیتال مارکتینگ به آن پرداخته می شود و همین امر سبب شده است که متفاوت تر از گذشته به آن توجه شود.

در یک نگاه کلی می توانیم بگویم تولید محتوا می تواند به صورت متنی باشد، به صورت یک عکس همراه با نوشته مفهوم رسانی کند یا یک مقاله یونیک و دست اول باشد که به حرفه شغلی شما و معرفی آن می پردازد.

در یک نگاه گسترده تر، تولید محتوا متنی را می توانیم زیر شاخه ای از نویسندگی عنوان کنیم که سبب می شود مخاطب با متن جدید و به روزی به نسبت وب سایت های دیگر آشنا شود.

از همین رو مطالبی پیرامون این بحث این روزها به اشتراک گذاشته می شود و هر کسی برای طرح ایده های خود نظری متفاوت ارائه می دهد؛ اما همه باید با این پنج فاکتور اساسی در حوزه تولید محتوا آشنایی داشته باشند.

  • تعریف تولید محتوا با کیفیت چیست؟
  • محتوای ترجمه بهتر است یا خیر؟
  • اهمیت تولید محتوا بهینه چیست؟
  • چگونه محتوای خوب بایدتولیدکنیم؟
  • تجربه متخصصین این حوزه در زمینه تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا -تجربه متخصصین در زمینه تولید محتوا

تعریف تولید محتوا با کیفیت چیست؟

تولید محتوا از نظر هر کسی که در این حوزه کاری سهیم است تعریفی متفاوت دارد؛ اما به تولید محتوایی، تولید محتوا ارزشمند می گوییم که چند پارامتر اصلی را مد نظر داشته باشد.

  • تولید محتوایی ارزشمند است که کاربر به آن علاقه مند باشد و آن را دوست داشته باشد و آن را دنبال کند.
  • اعتماد سازی به شکلی باشد که کاربر با وارد کردن ایمیل خود پست های مرتبط بعدی را نیز دنبال کند.
  • جذابیت محتواهای تولیدی به شکلی باشد که در طی گذر زمان آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارد.
  • در صورتی که تولید محتوا به منظور ارائه خدماتی مفید باشد نیاز است که کاربر حتماً از آن سرویس بهره بگیرد و به سمت آن جذب شود.

تولید محتوا -محتوای ترجمه شده

محتوای ترجمه شده بهتر است یا خیر؟

تولید محتوا ترجمه شده مفید است یا خیر؟ شاید تصور عوام بر این باشد که یونیک بودن و خاص بودن تولید محتوا ارائه شده توسط وب سایت های خارجی راهی برای رسیدن به جایگاه بهتری برای دیده شدن وب سایت باشد، اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که محتوا های ترجمه شده باید بومی سازی شود و بر اساس پارامترهای به روزی که در کشور به آن نیاز داریم مطالب مفید به کاربر ارائه دهیم.

شاید مطالب نوشته شده اختلاف زمانی بسیاری با ما داشته باشد و همین امر مفید بودن مطالب ارائه شده را برای کاربر به حداقل ممکن برساند.

بر فرض ممکن است از بدو تولد کار شما تا زمان ارائه مطالب به مخاطبانتان تنها شش ماه فاصله باشد، اما مطالب ترجمه شده حاکی از یک تجربه کاری ده ساله باشد. پس نیاز است با بومی سازی تولید محتوا به نیازهای کاربر در حوزه کاری شما به خوبی دقت شود.

تولید محتوا- اهمیت تولید محتوا

اهمیت تولید محتوا بهینه چیست؟

تولید محتوا در ایران به شکلی است که هر پرسه کاری که به منظور آن یک وب سایت طراحی شده است بخشی را با عنوان بلاگ برای تولید محتوا و ارائه مقالات یونیک در اختیار دارد.

نویسنده بلاگ مطالبی را بر اساس فرایند کاری وب سایت مد نظر تهیه و در یک پرسه زمانی مشخص منتشر می کند.

امر تولید محتوا این روزها در ایران به این صورت به انجام می رسد؛ اما وقتی محتوا مطالعه می شود کاربر به این موضوع پی می برد که خیلی مطلب مفید و متفاوتی نیست.

شاید موضوع سئو امری باشد که قدری از جذابیت کار کم می کند. در پرسه سئو عموماً از کلمات کلیدی که به منظور فرایند کاری ما استفاده می شود بر حسب چگالی کلمات یک مقاله استفاده می شود و تولید محتوا به نحوی سئو می شود.

البته پرسه سئو امری است که با رپورتاژ و لینک دهی به وب سایت به انجام می رسد و از پرسه تولید محتوا فاصله دارد؛ اما امری است که لازم و ملزوم یک دیگر هستند. به شکلی که بر اساس کلمات کلیدی ارائه شده سئو کار سعی بر آن است مخاطب را از گوگل بگیرد و به سمت وب سایت خود جذب کند.

این امر یکی از دلایل تولید محتوا است و پر رنگ بودن آن خود قدری از جذابیت کار تولید محتوا را کم می کند.

تولید محتوا - محتوای خوب

نقش تولید محتوا دیجیتال در سال 2019

این جمله که می­گوید محتوا پادشاه است مربوط به تمام صنایع و مشاغلی است که در تلاش برای دستیابی به مشتریان بیشتر هستند. برای اینکه تبلیغات روی مخاطب به صورت هدفمند کار کند ، باید چیزی وجود داشته باشد که در ابتدا آنها را به سمت خود جلب کند و این چیزی جز محتوای جذاب و کاربردی نیست.

در سال 2109 یکی از مهم ترین انواع محتوا، محتوای دیجتال است. محتوای دیجیتالی می تواند به اشکال مختلف ، مانند متن ، فایل های صوتی و ویدیویی ، گرافیک ، انیمیشن و یا تصاویر باشد.

در حال حاضر تولید محتوا دیجیتال متنی به ابزاری مؤثر در تبلیغات تبدیل شده است زیرا روش های سنتی مانند تبلیغات چاپی دیگر پاسخ گو نیستند. در واقع ، محتوا به لطف ترفندها و تحولاتی که در الگوریتم های جستجو ایجاد شده بسیار ارزشمند شده است و همه صاحبان کسب و کار و برندها به دنبال تولید محتوا دیجیتال هستند.

در صورتی که شما نیز در حال راه اندازی تجارت خود  هستید باید یک استراتژی تولید محتوا دیجیتال برای خود مشخص کنید و یا از شرکت های ارائه دهنده خدمات تولید محتوا کمک بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید زیرا می­خواهیم نقش تولید محتوا دیجیتال در سال 2109 را بررسی کنیم.

مزایای تولید محتوا دیجیتال:

در کمپین های بازار یابی قوی تلاش برای تولید محتوا دیجیتال برای کلمات کلیدی مهم و عبارات کلیدی است. تولید محتوای با کیفیت و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو یک فاکتور بسیار حیاتی برای دیده شدن یک وب سایت در صفحات اول گوگل است.

تولید محتوا دیجیتال به صورت مداوم که جذاب و مؤثر است می تواند به شما کمک کند تا با گذشت زمان ترافیک بیشتری به سایت خود وارد کنید. طبق گفته HubSpot ، شرکت هایی که بیش از 16 پست در هر ماه منتشر می کردند ، تقریباً 3.5 برابر بیشتر از شرکت هایی که فقط 4 یا کمتر از آن پست منتشر می کردند بازدیدکننده داشتند. درصورتی که محتوای شما منحصر به فرد و با ارزش باشد سبب خواهد شد تا کاربران بسیار زیادی به آن جذب شوند از این رو ترافیک ورودی سایت بیشتر خواهد شد که در نهایت منجر به افزایش سئو سایت می­شود.

از طرفی در صورتی که بتوانید با تولید محتوا دیجیتال در راستای آموزش کاربران خود گامی بردارید سبب تسریع اعتماد آن ها به برند خود خواهید شد. اگر کاربران  متوجه شوند که شما سعی در حل مشکلات و چالش های آن ها دارید علاقه آن ها به مطالب شما افزایش پیدا خواهد و روزانه شما را در رسانه های اجتماعی دنبال خواهند کرد. اما هرگز فراموش نکنید که نباید از اعتماد مخاطبان خود سو استفاده کنید زیرا این یک اشتباه جبران ناپذیر خواهد بود.

اگر با خودتان فکر می­کنید که  “بله ، تولید محتوا دیجیتال یک روش بازار یابی عالی است ، اما این هرگز برای صنعت من کار نمی کند!” سخت در اشتباه هستید. شما باید تنها به دنبال مباحث و مطالبی باشید که در حوزه شما برای مخاطبان کاربردی و جذاب هستند. هرگز فراموش نکنید شما قرار نیست به دنبال فریب دادن مخاطب با محتواهای طولانی و سرشار از تبلیغات باشید، هدف شما باید واقعا کمک به افزایش سطح اطلاعات آن ها باشد.

دنیا در حال انفجار از اطلاعاتی  هست که  اغلب آن ها تکراری و یا بدون ارزش هستند. پس همواره به دنبال انتشار اطلاعاتی جدید و مفید باشید. برای تولید محتوا دیجیتال زمان بگذارید و سعی کنید آن ها را شخصی سازی کنید. از نام برند و یا شرکت خود استفاده کنید. به کاربر اجازه دهید تا شما را بیشتر بشناسد.

از مهمترین مزیت های تولید محتوا دیجتال باید به این نکته اشاره کرد که بسیار مقرون به صرفه است. اگر شما موفق به تولید و انتشار یک محتوای با کیفیت و کاربردی شده باشید مشتریان شما به احتمال زیاد شروع به اشتراک گذاری مطالب شما می­کنند. پس شما تنها با پرداخت هزینه تولید محتوا خود را به بهترین شکل ممکن تبلیغ می­کنید.

چگونگی تولید محتوا ی مناسب؟

تولید محتوایی خوب است که برای ما آورده به حد کافی داشته باشد و ما را در حوزه کاری در بین سایر رقبا به خوبی نشان دهد و سبب شود مطالب ارائه شده ما به خوبی بین سایرین به اشتراک گذاشته شود و ما را به دیگران معرفی کند.

امری که به زبان عامیانه از تولید محتوا انتظار داریم این است که ما را شبیه به یک برند به دیگران معرفی کند. یکی از فاجعه های که این روزها اتفاق می افتد بحث ترند است.

بحث ترند در خارج از کشور با ایران بسیار متفاوت است و شاید تنها بخشی از ترندها در ایران شناخته شده است و در وب سایت های خارجی بسیار مهم است. پس لازم است قبل از هر چیزی مخاطب را بشناسیم و بر اساس نیازهای او به ارائه خدمات بپردازیم.

در بحث دیجیتال مارکتینگ دور همی های بسیاری وجود دارد و به راحتی می توانیم با مخاطبین ارتباط بگیریم و نظر کاربر را به منظور یک تولید محتوا بهینه جویا شویم.

محتوای خوب باید سبب شود دانش افراد در حوزه کاری شما به حد کافی رشد کند و مخاطب به خوبی از آن بهره بگیرد و تنها به منظور دسترسی آن ها به وب سایت ما نباشد.

تولید محتوا-تولید محتوا با کیفیت-بلاگ

تجربه متخصصین این حوزه در زمینه تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا مفید و بهینه زمانی تولید می شود که از فایل های صوتی که در راستای این مهم تولید می شود به خوبی بهره گرفته شود. مطالبی که دوستان شما در حوزه تولید محتوا ارائه می دهند به سه دسته خوب، متوسط و بد طبقه بندی می شوند و شما با بهره گرفتن از تجربیات مفید افراد ماهر در این راستا می توانید ایده ال ترین تولید محتوا را کلیک بزنید.

اگر درگیر یادگیری بهتر تولید محتوا هستید به شما توصیه می کنیم به دنبال نیازهای مخاطبان در حوزه کاری خود باشید تا به استاندارهای که در این راه نیاز است دست پیدا کنید.

امر دیگر این است که به شما توصیه می کنیم که جدی کار کنید و در حین کار صبر داشته باشید و انتظار نداشته باشید که در یک دوره کوتاه مدت معجزه شود. باید در پرسه تولید محتوا وجود ندارد.

بر فرض باید هر هفته سه تولید محتوا صورت بگیرد. بر اساس آخرین اخبار خارج از کشور حتماً مطالبی منتشر شود. باید به شما بگویم این که تولید محتوا صورت بگیرد و تنها در وب سایت ها شبیه به یک پازل چیده شود کار درستی نیست. بلکه اشتباهی است که این روزها دست به دست تکرار می شود و نیاز به بازبینی درست دارد.

باید تاکید کنیم که زمان را با تولید محتوا بلا، استفاده از بین نبرید و با یک تفکر درست به یک تولید محتوا بهینه بپردازید تا شاهد رشد در حوزه کاری خود باشید. بزرگ ترین دلیل موفقیت دیجیتال ها تنها به دلیل تولید محتوا مفید است که سبب می شود کسب و کارهای بزرگ به چشم آیند.
تولید محتوا خوب می تواند غوغا کند و شاید بهترین تبلیغ برای هر کسب و کاری تمرکز بر روی تولید محتوا است. امید است با پی بردن به ایده ال های کاربران بتوانید محتوای با کیفیت و متفاوت ارائه دهید و نظر مخاطبان حوزه کاری خود را به سمت کسب و کار خود جلب کنید.

بررسی صنعت تولید محتوا دیجیتال

صنعت تولید محتوا و یا MCI به تمام فعالیت های تولید و انتشار محتوا گفته می­شود. این صنعت در سال های اخیر به ویژه در سال 2019 پیشرفت بسیار زیادی کرده است.

بسیاری از افرادی که در ابتدا به صورت فریلنسر در این حرفه مشغول به کار شدند اکنون توانسته اند با تاسیس شرکت های تولید محتوا دیجیتال پیشرفت چشم­گیری داشته باشند. رشد صنعت تولید محتوا باعث شده است تا صاحبان وب سایت ها به بهره گیری از نیروهای فعال و علاقه مند به نویسندگی و طراحی روی بیاورند.

امروزه یکی از شغل های بسیار محبوب و آینده دار تولید کننده محتوا است. تولید کننده های محتوا افرادی هستند که برای رسانه های اجتماعی محتوای خلاق تولید می­کنند.

خدمات 360

آژانس تخصصی شبکه‌های اجتماعی 360 حاصل تجمیع چند مجموعه تبلیغات و مارکتینگ می‌باشد که از سال 1397 آغاز به کار کرده است.

انقلاب شبکه‌های اجتماعی و حضور قاطع آن‌ها در زندگه همه ما بستری شد تا کسب‌وکاهای کوچک و بزرگ از این فضای مجازی غافل نشوند. قطعا همین امر دلیل تغییرات اساسی در ساختار فعالیت ما گردید و باعث شکل‌گیری سایت 360 شد.

ماموریت ما ارائه راهکارها و خدمات مورد نیاز کسب‌وکارها در فضای مجازی می‌باشد. این آژانس که خدمات B2B را پوشش می‌دهد با همکاری استراتژیست‌ها، کپی‌رایترها، تیم R&D، مدیران اکانت، عکاسان و تصویربرداران، گرافیست‌ها، تصویرسازان دیجیتال، موشن‌گرافیست‌ها، در چند دپارتمان فعال است که عبارتند از:

  • دپارتمان تولید محتوا
  • دپارتمان مدیریت صفحات اجتماعی
  • دپارتمان برندینگ و تبلیغات
  • دپارتمان تحقیقات و توسعه
  • دپارتمان طراحی گرافیک و متحرک