تولید محتوا امری است که این روزها بسیار در زمینه کارهای دیجیتال مارکتینگ به آن پرداخته می شود و همین امر سبب شده است که متفاوت تر از گذشته به آن توجه شود.

در یک نگاه کلی می توانیم بگویم تولید محتوا می تواند به صورت متنی باشد، به صورت یک عکس همراه با نوشته مفهوم رسانی کند یا یک مقاله یونیک و دست اول باشد که به حرفه شغلی شما و معرفی آن می پردازد.

در یک نگاه گسترده تر، تولید محتوا متنی را می توانیم زیر شاخه ای از نویسندگی عنوان کنیم که سبب می شود مخاطب با متن جدید و به روزی به نسبت وب سایت های دیگر آشنا شود.

از همین رو مطالبی پیرامون این بحث این روزها به اشتراک گذاشته می شود و هر کسی برای طرح ایده های خود نظری متفاوت ارائه می دهد؛ اما همه باید با این پنج فاکتور اساسی در حوزه تولید محتوا آشنایی داشته باشند.

  • تعریف تولید محتوا با کیفیت چیست؟
  • محتوای ترجمه بهتر است یا خیر؟
  • اهمیت تولید محتوا بهینه چیست؟
  • چگونه محتوای خوب بایدتولیدکنیم؟
  • تجربه متخصصین این حوزه در زمینه تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا -تجربه متخصصین در زمینه تولید محتوا

تعریف تولید محتوا با کیفیت چیست؟

تولید محتوا از نظر هر کسی که در این حوزه کاری سهیم است تعریفی متفاوت دارد؛ اما به تولید محتوایی، تولید محتوا ارزشمند می گوییم که چند پارامتر اصلی را مد نظر داشته باشد.

  • تولید محتوایی ارزشمند است که کاربر به آن علاقه مند باشد و آن را دوست داشته باشد و آن را دنبال کند.
  • اعتماد سازی به شکلی باشد که کاربر با وارد کردن ایمیل خود پست های مرتبط بعدی را نیز دنبال کند.
  • جذابیت محتواهای تولیدی به شکلی باشد که در طی گذر زمان آن را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارد.
  • در صورتی که تولید محتوا به منظور ارائه خدماتی مفید باشد نیاز است که کاربر حتماً از آن سرویس بهره بگیرد و به سمت آن جذب شود.

تولید محتوا -محتوای ترجمه شده

محتوای ترجمه شده بهتر است یا خیر؟

تولید محتوا ترجمه شده مفید است یا خیر؟ شاید تصور عوام بر این باشد که یونیک بودن و خاص بودن تولید محتوا ارائه شده توسط وب سایت های خارجی راهی برای رسیدن به جایگاه بهتری برای دیده شدن وب سایت باشد، اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که محتوا های ترجمه شده باید بومی سازی شود و بر اساس پارامترهای به روزی که در کشور به آن نیاز داریم مطالب مفید به کاربر ارائه دهیم.

شاید مطالب نوشته شده اختلاف زمانی بسیاری با ما داشته باشد و همین امر مفید بودن مطالب ارائه شده را برای کاربر به حداقل ممکن برساند.

بر فرض ممکن است از بدو تولد کار شما تا زمان ارائه مطالب به مخاطبانتان تنها شش ماه فاصله باشد، اما مطالب ترجمه شده حاکی از یک تجربه کاری ده ساله باشد. پس نیاز است با بومی سازی تولید محتوا به نیازهای کاربر در حوزه کاری شما به خوبی دقت شود.

تولید محتوا- اهمیت تولید محتوا

اهمیت تولید محتوا بهینه چیست؟

تولید محتوا در ایران به شکلی است که هر پرسه کاری که به منظور آن یک وب سایت طراحی شده است بخشی را با عنوان بلاگ برای تولید محتوا و ارائه مقالات یونیک در اختیار دارد.

نویسنده بلاگ مطالبی را بر اساس فرایند کاری وب سایت مد نظر تهیه و در یک پرسه زمانی مشخص منتشر می کند.

امر تولید محتوا این روزها در ایران به این صورت به انجام می رسد؛ اما وقتی محتوا مطالعه می شود کاربر به این موضوع پی می برد که خیلی مطلب مفید و متفاوتی نیست.

شاید موضوع سئو امری باشد که قدری از جذابیت کار کم می کند. در پرسه سئو عموماً از کلمات کلیدی که به منظور فرایند کاری ما استفاده می شود بر حسب چگالی کلمات یک مقاله استفاده می شود و تولید محتوا به نحوی سئو می شود.

البته پرسه سئو امری است که با رپورتاژ و لینک دهی به وب سایت به انجام می رسد و از پرسه تولید محتوا فاصله دارد؛ اما امری است که لازم و ملزوم یک دیگر هستند. به شکلی که بر اساس کلمات کلیدی ارائه شده سئو کار سعی بر آن است مخاطب را از گوگل بگیرد و به سمت وب سایت خود جذب کند.

این امر یکی از دلایل تولید محتوا است و پر رنگ بودن آن خود قدری از جذابیت کار تولید محتوا را کم می کند.

تولید محتوا - محتوای خوب

چگونه محتوای خوب باید تولید کنیم؟

تولید محتوایی خوب است که برای ما آورده به حد کافی داشته باشد و ما را در حوزه کاری در بین سایر رقبا به خوبی نشان دهد و سبب شود مطالب ارائه شده ما به خوبی بین سایرین به اشتراک گذاشته شود و ما را به دیگران معرفی کند.

امری که به زبان عامیانه از تولید محتوا انتظار داریم این است که ما را شبیه به یک برند به دیگران معرفی کند. یکی از فاجعه های که این روزها اتفاق می افتد بحث ترند است.

بحث ترند در خارج از کشور با ایران بسیار متفاوت است و شاید تنها بخشی از ترندها در ایران شناخته شده است و در وب سایت های خارجی بسیار مهم است. پس لازم است قبل از هر چیزی مخاطب را بشناسیم و بر اساس نیازهای او به ارائه خدمات بپردازیم.

در بحث دیجیتال مارکتینگ دور همی های بسیاری وجود دارد و به راحتی می توانیم با مخاطبین ارتباط بگیریم و نظر کاربر را به منظور یک تولید محتوا بهینه جویا شویم.

محتوای خوب باید سبب شود دانش افراد در حوزه کاری شما به حد کافی رشد کند و مخاطب به خوبی از آن بهره بگیرد و تنها به منظور دسترسی آن ها به وب سایت ما نباشد.

تولید محتوا-تولید محتوا با کیفیت-بلاگ

تجربه متخصصین این حوزه در زمینه تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا مفید و بهینه زمانی تولید می شود که از فایل های صوتی که در راستای این مهم تولید می شود به خوبی بهره گرفته شود. مطالبی که دوستان شما در حوزه تولید محتوا ارائه می دهند به سه دسته خوب، متوسط و بد طبقه بندی می شوند و شما با بهره گرفتن از تجربیات مفید افراد ماهر در این راستا می توانید ایده ال ترین تولید محتوا را کلیک بزنید.

اگر درگیر یادگیری بهتر تولید محتوا هستید به شما توصیه می کنیم به دنبال نیازهای مخاطبان در حوزه کاری خود باشید تا به استاندارهای که در این راه نیاز است دست پیدا کنید.

امر دیگر این است که به شما توصیه می کنیم که جدی کار کنید و در حین کار صبر داشته باشید و انتظار نداشته باشید که در یک دوره کوتاه مدت معجزه شود. باید در پرسه تولید محتوا وجود ندارد.

بر فرض باید هر هفته سه تولید محتوا صورت بگیرد. بر اساس آخرین اخبار خارج از کشور حتماً مطالبی منتشر شود. باید به شما بگویم این که تولید محتوا صورت بگیرد و تنها در وب سایت ها شبیه به یک پازل چیده شود کار درستی نیست. بلکه اشتباهی است که این روزها دست به دست تکرار می شود و نیاز به بازبینی درست دارد.

باید تاکید کنیم که زمان را با تولید محتوا بلا، استفاده از بین نبرید و با یک تفکر درست به یک تولید محتوا بهینه بپردازید تا شاهد رشد در حوزه کاری خود باشید. بزرگ ترین دلیل موفقیت دیجیتال ها تنها به دلیل تولید محتوا مفید است که سبب می شود کسب و کارهای بزرگ به چشم آیند.
تولید محتوا خوب می تواند غوغا کند و شاید بهترین تبلیغ برای هر کسب و کاری تمرکز بر روی تولید محتوا است. امید است با پی بردن به ایده ال های کاربران بتوانید محتوای با کیفیت و متفاوت ارائه دهید و نظر مخاطبان حوزه کاری خود را به سمت کسب و کار خود جلب کنید.

خدمات 360

آژانس تخصصی شبکه‌های اجتماعی 360 حاصل تجمیع چند مجموعه تبلیغات و مارکتینگ می‌باشد که از سال 1397 آغاز به کار کرده است.

انقلاب شبکه‌های اجتماعی و حضور قاطع آن‌ها در زندگه همه ما بستری شد تا کسب‌وکاهای کوچک و بزرگ از این فضای مجازی غافل نشوند. قطعا همین امر دلیل تغییرات اساسی در ساختار فعالیت ما گردید و باعث شکل‌گیری سایت 360 شد.

ماموریت ما ارائه راهکارها و خدمات مورد نیاز کسب‌وکارها در فضای مجازی می‌باشد. این آژانس که خدمات B2B را پوشش می‌دهد با همکاری استراتژیست‌ها، کپی‌رایترها، تیم R&D، مدیران اکانت، عکاسان و تصویربرداران، گرافیست‌ها، تصویرسازان دیجیتال، موشن‌گرافیست‌ها، در چند دپارتمان فعال است که عبارتند از:

  • دپارتمان تولید محتوا
  • دپارتمان مدیریت صفحات اجتماعی
  • دپارتمان برندینگ و تبلیغات
  • دپارتمان تحقیقات و توسعه
  • دپارتمان طراحی گرافیک و متحرک