خدمات تولید محتوا

خدمات ما در مدیریت شبکه‌های اجتماعی

ارائه پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی
برنامه‌ریزی استراتژیک حضور در شبکه‌های اجتماعی
مدیریت واکنش‌های مخاطبان و ارتباط با مشتریان
تحلیل بازار رقباء در فضای دیجیتال
آگاهی به قوانین شبکه‌ها در نوع فعالیت های بازاریابی

مدیریت صفحات اجتماعی

دیریت شبکه‌های اجتماعی، مسیری کم هزینه برای رشد سریع یک برند در بازار است. این کانال ارتباطی درصورت اجرای صحیح، می‌تواند یک برند را به قله موج رسانه برساند. اما در صورتی که به درستی اجرا نشود، چهره آن را برای همیشه مخدوش خواهد کرد.

درواقع، بازاریابی و مدیریت شبکه‌های اجتماعی، ترکیبی از هنر شناخت موج بازار و تسلط بر رسانه است. شما با تسلط بر رسانه و تلفیق خلاقیت با تحلیل روندهای اجتماعی، می‌توانید پیام برند خود را به بهترین شکل به مخاطبان خود مخابره کنید.

هدف از تولید محتوا

چندی پیش «پیتر دراکر»، پدر مشاوره مشاغل، مشاهدات بسیار عمیقی را انجام داد و این مشاهدات یک نتیجه ی اصلی داشت که او برای مخاطبانش بیان نمود اما گویی در شن های زمان گم شده است. او به سادگی بیان کرد:

“هدف از تجارت ایجاد و نگه داشتن مشتری است.”

به راستی مهم نیست که مشاغل چقدر به لحاظ تکنولوژیکی، پیشرفته و پر سرعت شده اند؛ هر شرکتی با هر رویکرد و نوع فعالیتی که دارد، اگر نه امروز، فردا بر این واقعیت ساده متمرکز خواهد شد. اینک باید نقش تولید محتوا را در این خصوص باز کنیم.

شاید تاکنون بارها خوانده یا شنیده اید که خدمات تولید محتوا تا چه میزان در ترکیب بازاریابی امروز مهم است. اما متأسفانه این اصل این گونه تعبیر می شود که “محتوای بیشتری ایجاد کنید.” در حقیقت تجارت شما به محتوایی بیشتر و بیشتر که شما را در خود غرق کند، احتیاج ندارد!

آنچه امروز از سوی کارشناسان به همه مشاغل ارائه می شود این است که شفاف سازی را سرلوحه ی کار خود قرار دهند. اینک این عبارت نیز حاصل مشاهده ی بسیار عمیق، پیرامون خدمات تولید محتوا است:

“هدف از محتوا کمک به ایجاد و نگه داشتن مشتری است.”

جایگاه استراتژی محتوایی در خدمات تولید محتوا

وقتی صحبت از محیط آنلاین می شود، شکی نیست که محتوا در آن محیط پادشاه است. این مهم ترین دلیل اهمیت خدمات تولید محتوا است. میزان مصرف محتوا توسط افراد به طور سالیانه، با سرعتی باورنکردنی در حال افزایش است. در حقیقت ، یک مطالعه حول نقش تولید محتوا درSmart Insights در سال 2016 نشان داد که هر 60 ثانیه ،3/3 میلیون پست در فیس بوک در این سال ایجاد شده است، در حالی که این آمار در سال 2014،  46/2 بود.  آمار جست و جو در گوگل نیز به 3/8 میلیون در سال 2016 در مقابل 4/2 میلیون نفر در سال 2014 رسید.

در این سونامی محتوا، و در این محیط غنی از خدمات تولید محتوا، توجه متمرکز مردم نیز نسبت به گذشته کاهش می یابد. طبق یک مطالعه ی مایکروسافت، میانگین توجه از 12 ثانیه در سال 2000 به 8 ثانیه در سال 2015 کاهش یافته است. این است که افزایش فشار به ارائه دهندگان خدمات تولید محتوا را به دنبال دارد تا راهکارهایی را ارائه دهند که محتوای مناسب و جذاب تری در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

انواع خدمات تولید محتوا

خدمات تولید محتوا بر اساس شبکه های اجتماعی

بسیاری از مشتریان (صاحبان برندها، مشاغل و خدمات) از ارائه دهندگان خدمات تولید محتوا می پرسند: “چگونه می خواهید برای تجارت ما ایجاد محتوا کنید” و یا “چگونه می خواهید از محصولات ما عکس بگیرید”. این پرسش ها در عین سادگی بسیار بنیادین و مهم هستند. خدمات تولید محتوا مهمترین عنصر برای هرگونه فعالیت در شبکه های جتماعی است. به همین دلیل ارائه دهندگان خدمات تولید محتوا در صورتی به موفقیت خواهند رسید که محتوایی اورجینال و منحصر به فرد تولید کنند که به تمامی نماینده ی برندی باشد که برای آن محتوا تولید می گردد.

در به کارگیری هر استراتژی برای شبکه های اجتماعی، محتوا قلب آن به شمار می رود بنابراین غفلت از ایجاد یک محتوای ارزشمند و جذاب برای شبکه های اجتماعی، ممکن است تمام تلاش شما را در همه ی حوزه های دیگر این استراتژی بی نتیجه سازد. برای موفقیت در عرصه ی مارکتینگ، لازم است نحوه ی ایجاد استراتژی خدمات تولید محتوا در شبکه های اجتماعی را بدانید.

تعجب نکنید که واژه ی استراتژی در خصوص خدمات تولید محتوا در شبکه های اجتماعی به کار برده می شود. هرچند ایجاد محتوا برای شبکه های اجتماعی نیازمند علم موشکی نیست، باز هم تیر بسیاری از برندهای تجاری در این مسیر به کرّات به خطا می رود و آنان در خصوص ارائه ی آنچه کاربران شبکه های اجتماعی در جست و جویش هستند، موفقیتی کسب نمی کنند.

برای ایجاد یک استراتژی خدمات تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی، برندها بی تردید نیازمند به ایجاد محتوایی هستند که کاربران می خواهند از آن استفاده کنند. بنابراین باید دانست مخاطبان و کاربرانی که هدف هر تجارتی هستند، چه نوع محتوایی را می پسندند و نیازهای آنان در کدام نوع از خدمات تولید محتوا پاسخ داده می شود.

خدمات تولید محتوا مبتنی بر کسب درآمد

به بیانی ساده، بازاریابی محتوا، استفاده از خدمات تولید محتوا به عنوان ابزاری برای بازاریابی کالاها یا خدمات دیگر است که منجر به کسب درآمد می شود. خدمات تولید محتوا اینک در بخش بازاریابی اکثریت برندها و کسب و کارها در حال انفجار است و این نشان می دهد اکثریت کسب و کارها هنوز در مسیر روش های سنتی و قدیمی جذب مشتری هستند و بیشتر از کیفیت به کمیت بها می دهند. این در حالی است که حرفه ای تر ها بر خدمات تولید محتوا به صورت منحصر به فرد و جذاب –هرچند نه به لحاظ کمی فراوان- متمرکز می گردند.

بسیاری از رسانه های خبری خواندنی در دنیای تجارت – وقتی به مدل کسب و کار آنها نگاه می کنید – شرکت های رویدادهای زنده با حجم گسترده ای از خدمات تولید محتوا هستند. آنها اخبار مربوط به صنعت را از طریق مقالات و فیلم ها پوشش می دهند و از طریق تبلیغات از آن سود کسب می کنند.

در مقایسه با شرکت های رسانه ای مبتنی بر تبلیغات، مشوق های مربوط به بازاریابی محتوا با ایجاد محتوای باکیفیت هماهنگی بهتری دارند. کیفیت بیش از کمیت در این حرفه اهمیت دارد زیرا سبب ایجاد اعتماد خواهد شد و اعتمادسازی مهم ترین پایه در حفظ و رونق یک تجارت است.

نمونه های طراحی مفهومی

مهارت های مورد نیاز برای تولید برند برتر

طراحی گرافیکی

تصاویر

طراحی مدل ها

استراتژی برند

نتیجه نهایی و رضایت مشتری در خدمات تولید محتوا

تومی تال بوی
پلین جین